Comissions
Les Comissions tenen la funció d’organitzar l’activitat de l’associació i impulsar projectes.
Estan formades per membres de la Junta de l’AFA i poden rebre la col·laboració de satèl·lits.
Actualment hi ha les següents comissions:
1. INFRASTRUCTURES:
Membres: Montse Garcia
Contacte: pati@afanoudequart.cat
Comissió pati
-
Mantenir contactes periòdics amb l’escola per valorar necessitats i arranjaments al pati (reunions).
-
Organitzar matinals de treball.
-
Coordinar matinals per anar a treballar plegats amb altres famílies.
-
Coordinar voluntaris (satèl·lits) per fer feines puntuals.
Comissió manteniment
-
Treballar conjuntament amb l’escola per detectar desperfectes i millores a fer.
-
Reclamar a l’Ajuntament i al Departament d’Ensenyament les accions que calgui fer.
-
Organitzar trobades amb pares professionals que facin millores a l’escola (fusteria, jardineria, decoració, etc.)
2. EXTRAESCOLARS I SERVEIS
Membres: Maria Josep Torrà (coordinadora) i Bàrbara Pérez.
Satèl·lits: Laura Artacho.
Contacte: extraescolars@afanoudequart.cat
-
Planificació de les activitats extraescolars.
-
Vetllar pel correcte funcionament de les extraescolars durant el curs.
-
Fer propostes en base a les necessitats comunicades per les famílies i l’escola.
-
Gestió de les inscripcions.
-
Sol·licitar la documentació legal obligatòria de les persones talleristes.
-
Coordinar-se amb l’AMPA de l’escola Santa Margarita per a l’organització d’extraescolars conjuntes.
-
Comunicació amb les famílies i amb els talleristes.
-
Dissenyar els formularis d’inscripció, conjuntament amb la Comissió web.
-
Gestió del servei Cangur.
-
Gestió del servei Bon dia.
-
Gestió de les suggeriments i queixes.
3. ACTIVITATS I FESTES
Membres: Sílvia Planella.
Satèl·lits: Gemma Saubí, Laura Sotillos i Mar Martín.
Contacte: festes@afanoudequart.cat
-
Col·laboració amb l’escola per activitats conjuntes (la Marató, la castanyada, etc.)
-
Organització d’activitats (cursos, xerrades, etc.)
-
Organització de festes (festa de la tardor, Nadal, festa de fi de curs, etc.)
-
Comunicació amb l’Ajuntament per sol·licitar els espais municipals necessaris per a les festes.
4. MENJADOR
Membres: Anna Teixidor (coordinadora), Enric Vergara i Laia Benito.
Contacte: menjador@afanoudequart.cat
-
Revisar menús mensuals i donar el vist i plau.
-
Assistir a les reunions trimestrals amb la comissió mixta de menjador i amb l’empresa de càtering Bo i Sa per veure que tot funcioni correctament.
-
Fer suggeriments per innovar en el menú i fer el seguiment d’alguns d’ells si agraden més o no agraden gens. Un cop al mes ens quedem a dinar per tastar algun plat.
-
Participar en els dies temàtics (dia de la Xina, d’Itàlia, etc.)
-
Fer seguiment del llistat d’incidències de menjador que mensualment Bo i Sa ens fa arribar.
-
Vigilar que si hi ha alguna problemàtica al menjador es doni la resposta i l’actuació correcta segons el “protocol escola”.
5. COMUNICACIÓ I WEB
Membres: Sandra Carrau.
Satèl·lit:
Contacte: comunicacio@afanoudequart.cat
-
Garantir una comunicació eficient i periòdica amb les famílies
-
Desenvolupar eines de comunicació: web de l’AFA, comunicats, xarxes socials, etc.
-
Difondre continguts d’interès per a la comunitat educativa
-
Teixir una xarxa comunicativa intraescolar que faciliti la circulació de la informació a totes les famílies de manera ràpida i segura: llistats de correu electrònic, grups de missatgeria mòbil, etc.
-
Remetre escrits a entitats públiques o privades sobre qualsevol afer que es tracti a l’associació si així es decideix.
-
Escriure articles als mitjans de comunicació locals amb la finalitat de difondre la tasca de l’associació i la tasca de l’escola 9d4t.
6. GESTIÓ ECONÒMICA
Membres: Yolanda Roldán (coordinadora) i Albert Canaleta.
Contacte: tresoreria@afanoudequart.cat
-
Control de les altes de socis (elaboració dels llistats per cursos i actualitzacions).
-
Portar el control econòmic (fer el quadre del balanç anual coincidint amb el curs escolar), tot i que per les liquidacions fiscals els exercicis són anys naturals.
-
Fer els cobraments dels serveis de l’AFA (bon dia i bona tarda) i fer llistats mensuals per donar-los als serveis, puntejar serveis i fer les remeses dels rebuts, rebuts tornats, reclamacions, etc.
-
Gestió de pagaments externs (FAPAC, manteniment web, assessors externs, etc.) de
-
Reclamar el pressupost material escola abans de l’última assemblea amb tots els socis i control de l’execució a posteriori.
-
Gestió cobraments subvencions (ajuntament, amb la realització de la memòria econòmica i també altres entitats).
-
Control de les factures de menjador i de les subvencions, de les gratuïtats i els becats del Consell Comarcal i control també de les aportacions/cànon de menjador.
-
Control de les obligacions fiscals (models d’Hisenda 347, altres obligacions fiscals, consulta amb la FAPAC de les noves obligacions fiscals).
-
Elaboració de la carpeta amb totes les dades de les altes, les factures, etc.
7. PARTICIPACIÓ I CONVIVÈNCIA (Comissió del Consell Escolar)
Membres: Èrika Avilés (representant de l’AFA al Consell Escolar)
-
Assistir a les reunions periòdiques de la comissió.
-
Escoltar les propostes, queixes i suggeriments de les famílies.
-
Treball conjunt amb els membres per a la resolució de conflictes.
-
Fer propostes per a la cohesió de la comunitat educativa.
8. PROJECTES
Membres: Deba Sedeño (coordinadora) i Tamara Aragón.
Satèl·lits:
- Rocío Rodríguez (Plataforma 3-16; Contacte: tressetze@afanoudequart.cat )
- Mariona Vicente (Família Guia)
- Erola Sambola, Helena Fernàndez, Nuria Sistach i Cristina Valentí (Pati Obert)
Contacte: projectes@afanoudequart.cat
Funcions:
-
Col·laboració amb la Plataforma 3-16.
-
Accions per reclamar una escola definitiva.
-
Col·laboració amb l’escola en els projectes Hack the school, Escola Nova XXI, etc.
-
Recerca i redacció de projectes per a la presentació a premis i subvencions.
-
Projectes: “Família Guia”, “Aprendre a l’hort de l’escola”, “Pati Obert”, “L’univers de l’AFA” i “Les matinals de pati”.
Per qualsevol dubte o suggeriment us podeu posar en contacte amb nosaltres al correu info@afanoudequart.cat o al correu de la comissió que pertoqui.